Carregant dades
un moment, si us plau

COMUNICAT DE LA PDE EN SUPORT A RIU SIURANA

8 març 2021

Des de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) volem expressar el nostre incondicional suport a les dues persones que hauran d’anar a declarar als jutjats de Falset el dia 17 de març arrel d’una protesta de la Plataforma pel Riu Siurana l’any 2017, per denunciar l’espoli de l’aigua del riu Siurana que fa anys que dura i que cap administració te intenció de revertir, malgrat les repercussions mediambientals greus que està causant al Priorat aquest transvasament d’aigua del riu.

L’Anaïs Estrems (Plataforma pel Riu Siurana) i l’Andreu Escolà (Gepec), junt amb altres persones, van participar en una acció simbòlica de retornar l’aigua del riu Siurana al seu curs natural en aquesta acció. En cap moment van posar en perill alguna infraestructura ni cap persona.

La comunitat de regants del pantà de Riudecanyes, ha interposat la denúncia com intent de fer callar el moviment social del Priorat que fa molts d’anys que veu estupefacte que pràcticament tot el cabal del riu Siurana és desviat al pantà de Riudecanyes deixant la comarca del Priorat eixuta i sense que el riu puga fer la seva funció mediambiental ni abastir els pobles més avall del pantà.

Els únics que fan negoci amb l’aigua del Siurana és la comunitat de regants, que amb l’excusa dels camps de conreu, desvien l’aigua cap a la costa tarragonina per abastir llocs turístics com Salou.

La PDE sempre denunciarem l’espoli i negoci que fan unes quantes persones o agrupacions de regants, dels recursos que perteneixen a tota la societat com són l’aigua dels rius, fonts i aqüífers.

Els rius són font de vida, no tan sols canals d’aigua perquè uns pocs facen negoci.

PER UN RIU SIURANA VIU!

LO RIU ÉS VIDA!