Carregant dades
un moment, si us plau

CONVOCATÒRIA-CONCENTRACIÓ 22 DE GENER A LES 12 HORES

11 gener 2023

1- El pròxim 20 de gener es compleixen tres anys del temporal Glòria. En aquestos tres anys, malgrat tot l’enrenou mediàtic del moment i de petits avenços, el delta de l’Ebre segueix sense tenir un pla d’actuacions que abordi tant els problemes que hi ha a la costa amb l’erosió i regressió, com l’enfonsament de la plana deltaica.
2- El delta necessita un pla de protecció clar i concret com tenen al Mar Menor. Un pla dotat de pressupost i cronograma d’actuacions que resolguin de manera integral els problemes històrics ocasionats per la gestió de la conca que s’ha fet en les darreres dècades, especialment, per la reducció de cabals sòlids i líquids que baixen pel riu. Aquestos problemes estan agreujats per la pujada del nivell del mar per l’escalfament global del planeta i l’emergència climàtica.
3- Per tot això, convoquem als mitjans de comunicació i la ciutadania que vulgui acompanyar-nos, a la concentració que farem el diumenge 22 de gener a les 12 hores al Trabucador per explicar la situació actual del Delta i anunciar mobilitzacions imminents que convocarem la Plataforma en Defensa de l’Ebre amb el recolzament d’altres entitats del territori.
LO RIU ÉS VIDA!
SALVEM LO DELTA!


CONVOCATORIA-CONCENTRACIÓN DE LA PDE
22 DE ENERO DE 2023 A LAS 12 HORAS EN EL TRABUCADOR

1- El próximo 20 de enero se cumplen tres años del temporal Gloria. En estos tres años, pese a todo el revuelo mediático del momento y de pequeños avances, el delta del Ebro sigue sin tener un plan de actuaciones que aborde tanto los problemas que existen en la costa con la erosión y regresión, como el hundimiento de la llanura deltaica.
2- El delta necesita un plan de protección claro y concreto como tienen en el Mar Menor. Un plan dotado de presupuesto y cronograma de actuaciones que resuelvan de manera integral los problemas históricos ocasionados por la gestión que se ha realizado en la cuenca en las últimas décadas, especialmente, por la reducción de caudales sólidos y líquidos que descienden por el río. Estos problemas están agravados por la subida del nivel del mar por el calentamiento global del planeta y la emergencia climática.
3- Por todo ello, convocamos a los medios de comunicación y la ciudadanía que quiera acompañarnos, a la concentración que haremos el domingo 22 de enero a las 12 horas en el Trabucador para explicar la situación actual del Delta y anunciar movilizaciones inminentes que convocaremos la Plataforma en Defensa de l’Ebre con el apoyo de otras entidades del territorio.
LO RIU ÉS VIDA!
SALVEM LO DELTA!

Recent posts

    Leave a comment

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

    Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.